اینها کلمات مشهوری از پزشک بقراط یونان باستان است که اغلب آنها را پدر طب غربی می نامند. او در واقع برای درمان انواع بیماری ها سیر تجویز می کرد. دانش مدرن اخیراً بسیاری از این تأثیرات مفید سلامتی را تأیید کرده است. در اینجا 11 فواید سیر برای سلامتی وجود دارد که توسط تحقیقات انسانی پشتیبانی می شوند.


garlic.png

 1. سیر حاوی ترکیباتی با خواص دارویی قوی است سهم در Pinterest سیر گیاهی از خانواده آلیوم (پیاز) است. با پیاز ، موسیر و تره فرنگی ارتباط نزدیک دارد. به هر قسمت پیاز سیر یک میخک گفته می شود. حدود 10-20 میخک در یک لامپ وجود دارد ، بدهید یا بگیرید. سیر در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند و به دلیل بوی شدید و طعم لذیذ آن یکی از عناصر محبوب در پخت و پز است. با این حال ، در طول تاریخ باستان ، استفاده اصلی از سیر برای سلامتی و خواص دارویی آن بوده است (1 منبع معتبر). استفاده از آن توسط بسیاری از تمدن های بزرگ ، از جمله مصری ها ، بابلی ها ، یونانی ها ، رومی ها و چینی ها به خوبی ثبت شده است (2 منبع معتبر). دانشمندان اکنون می دانند که بیشتر فواید آن برای سلامتی ناشی از ترکیبات گوگردی است که هنگام خرد شدن ، خرد شدن یا جویدن یک حبه سیر ایجاد می شود. شاید مشهورترین آنها به عنوان آلیسین شناخته شود. با این حال ، آلیسین یک ترکیب ناپایدار است که فقط مدت کوتاهی پس از برش یا خرد شدن در سیر تازه وجود دارد (منبع 3). ترکیبات دیگری که ممکن است در فواید سلامتی سیر نقش داشته باشند شامل دی دی سولفید دیال و سی آلئین s-allyl (منبع 4). ترکیبات گوگردی حاصل از سیر از دستگاه گوارش وارد بدن می شود و به سراسر بدن می رود و در آنجا اثرات بیولوژیکی قوی خود را اعمال می کند.


2. سیر بسیار مغذی است اما کالری کمی برای کالری دارد ، سیر فوق العاده مغذی است. یک حبه (3 گرم) سیر خام حاوی (5 منبع معتبر): منگنز: 2٪ مقدار روزانه (DV) ویتامین B6: 2٪ DV ویتامین C: 1٪ DV سلنیوم: 1٪ فیبر DV : 0.06 گرم مقادیر مناسب کلسیم ، مس ، پتاسیم ، فسفر ، آهن و ویتامین B1 با 4.5 کالری ، 0.2 گرم پروتئین و 1 گرم کربوهیدرات همراه است. سیر همچنین حاوی مقادیر کمیاب از سایر مواد مغذی است. در واقع ، تقریباً کمی از هر آنچه را که نیاز دارید ، در خود دارد.


3. سیر می تواند با بیماری مقابله کند ، از جمله مکمل های معمول سیر سرد برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن شناخته شده است. یک مطالعه بزرگ 12 هفته ای نشان داد که یک مکمل سیر روزانه تعداد سرماخوردگی را 63 درصد در مقایسه با دارونما کاهش می دهد (منبع 6). متوسط طول علائم سرماخوردگی نیز 70٪ کاهش یافت ، از 5 روز در گروه دارونما فقط به 1.5 روز در گروه سیر. مطالعه دیگر نشان داد که دوز بالای عصاره سیر پیر (2.56 گرم در روز) تعداد روزهای بیمار مبتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا را 61٪ کاهش می دهد (7 منبع معتبر). با این حال ، یک بررسی به این نتیجه رسید که شواهد کافی نیست و تحقیقات بیشتری لازم است (8 منبع معتبر). با وجود فقدان شواهد مستحکم ، افزودن سیر به رژیم غذایی ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد ، اگر اغلب سرما می خورید.


4- ترکیبات فعال سیر می تواند فشار خون را کاهش دهد بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و مغزی بزرگترین قاتل در جهان هستند. فشار خون بالا یا فشار خون بالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد این بیماری ها است. مطالعات انسانی نشان داده است که مکمل های سیر تأثیر قابل توجهی در کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون دارند (9 منبع معتبر ، منبع 10 معتبر ، منبع 11 معتبر). در یک مطالعه ، 600-1،500 میلی گرم عصاره سیر پیر به همان اندازه داروی آتنولول در کاهش فشار خون در طی 24 هفته موثر بود (منبع 12 معتبر). دوزهای مکمل باید نسبتاً زیاد باشد تا تأثیرات مطلوبی داشته باشد. مقدار مورد نیاز معادل حدود چهار حبه سیر در روز است.


5- سیر سطح کلسترول را بهبود می بخشد ، که ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد سیر می تواند کلسترول کامل و LDL را کاهش دهد. به نظر می رسد برای کسانی که کلسترول بالا دارند ، مکمل های سیر کل 10-15٪ کلسترول کل و / یا LDL را کاهش می دهند (13 منبع معتبر ، منبع 14 اعتماد ، منبع 15 معتبر). با نگاهی به LDL ("بد") و HDL ("خوب") به طور خاص ، سیر به نظر می رسد LDL را کاهش می دهد اما هیچ اثر قابل اعتمادی بر HDL ندارد (9 منبع معتبر ، منبع 10 اعتماد ، منبع منبع 16 ، منبع معتبر 18 ، منبع معتبر 18). سطح بالای تری گلیسیرید یکی دیگر از عوامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی است ، اما به نظر می رسد سیر هیچ تأثیر قابل توجهی بر سطح تری گلیسیرید ندارد (13 منبع معتبر ، منبع 15 معتبر).
6. سیر حاوی آنتی اکسیدان است که می تواند به جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک کند و آسیب اکسیداتیو زوال عقل از رادیکال های آزاد به روند پیری کمک می کند. سیر حاوی آنتی اکسیدان است که از مکانیسم های محافظتی بدن در برابر آسیب اکسیداتیو پشتیبانی می کند (19 منبع معتمد). نشان داده شده است که دوزهای بالای مکمل های سیر باعث افزایش آنزیم های آنتی اکسیدان در انسان می شود و همچنین استرس اکسیداتیو را در افرادی که فشار خون بالا دارند کاهش می دهد (منبع 7 ، منبع 9 ، منبع 20). اثرات ترکیبی در کاهش کلسترول و فشار خون ، و همچنین خواص آنتی اکسیدانی ، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های شایع مغزی مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد (پایگاه داده معتبر PubMed Central منبع بسیار معتبر از موسسه ملی بهداشت از منبع ملی ، به منبع مراجعه کنید ، 22 منبع معتبر)
7. سیر ممکن است به شما کمک کند تا طولانی تر زندگی کنید اثبات احتمالی سیر بر طول عمر اساساً در انسان غیرممکن است. اما با توجه به تأثیرات مفید آن بر روی عوامل خطر مهمی مانند فشار خون ، منطقی است که سیر می تواند به شما در طول عمر بیشتر کمک کند. این واقعیت که می تواند با بیماری های عفونی مقابله کند نیز یک فاکتور مهم است ، زیرا اینها علل شایع مرگ و میر هستند ، به ویژه در افراد مسن یا افرادی که دارای سیستم ایمنی ناکارآمد هستند.
8- عملکرد ورزشی ممکن است با مکمل های سیر بهبود یابد سیر یکی از اولین مواد "تقویت کننده عملکرد" بود. به طور سنتی در فرهنگ های باستان برای کاهش خستگی و افزایش ظرفیت کار کارگران مورد استفاده قرار می گرفت. از همه قابل توجه تر ، این ورزش به ورزشکاران المپیک در یونان باستان اهدا شد (1 منبع معتبر). مطالعات جوندگان نشان داده است که سیر به عملکرد ورزشی کمک می کند ، اما مطالعات کمی در مورد انسان انجام شده است. افراد مبتلا به بیماری قلبی که به مدت 6 هفته از روغن سیر استفاده کردند ، 12٪ در ضربان قلب و توانایی ورزش بهتر کاهش یافت (23 منبع معتبر). با این حال ، یک مطالعه بر روی 9 دوچرخه سوار رقابتی هیچ مزیت عملکردی (24 منبع معتبر) پیدا نکرد. مطالعات دیگر نشان می دهد که خستگی ناشی از ورزش ممکن است با سیر کاهش یابد (2 منبع معتبر).
9. خوردن سیر ممکن است به سم زدایی از فلزات سنگین بدن کمک کند در دوزهای بالا ، ترکیبات گوگرد موجود در سیر برای محافظت در برابر آسیب اندام ها از سمیت فلزات سنگین نشان داده شده است. یک مطالعه چهار هفته ای در کارمندان یک کارخانه تولید باتری اتومبیل (قرار گرفتن بیش از حد در معرض سرب) نشان داد که سیر 19٪ سطح سرب را در خون کاهش می دهد. همچنین بسیاری از علائم بالینی سمیت ، از جمله سردرد و فشار خون را کاهش داد (25 منبع معتمد). هر روز سه دوز سیر حتی در کاهش علائم از داروی D- پنی سیلامین بهتر عمل می کند.


10. سیر ممکن است سلامت استخوان را بهبود بخشد هیچ مطالعه انسانی اثر سیر بر از دست دادن استخوان را اندازه گیری نکرده است. با این حال ، مطالعات مربوط به جوندگان نشان داده است که می تواند با افزایش استروژن در زنان ، از دست دادن استخوان را به حداقل برساند (26 منبع معتبر ، منبع 27 معتبر ، منبع 28 معتبر ، منبع 29 معتبر). یک مطالعه در زنان یائسه نشان داد که دوز روزانه عصاره سیر خشک (برابر با 2 گرم سیر خام) به طور قابل توجهی نشانگر کمبود استروژن را کاهش می دهد (منبع 30). این نشان می دهد که این مکمل ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت استخوان در زنان داشته باشد. غذاهایی مانند سیر و پیاز نیز ممکن است اثرات مفیدی بر آرتروز داشته باشند (منبع 31).
11. قرار دادن سیر در رژیم غذایی و طعم و مزه کاملاً خوشمزه است آخرین مورد فایده ای برای سلامتی ندارد ، اما هنوز هم مهم است. مصرف سیر در رژیم غذایی فعلی شما بسیار آسان (و خوشمزه) است. این مکمل اکثر غذاهای شور ، به خصوص سوپ ها و سس ها است. طعم و مزه سیر همچنین می تواند یک مشت به دستور العمل های بی مزه اضافه کند. سیر به چندین شکل وجود دارد ، از میخک کامل و خمیرهای صاف گرفته تا پودرها و مکمل هایی مانند عصاره سیر و روغن سیر. با این حال ، به خاطر داشته باشید که برخی از نکات منفی سیر مانند بوی بد دهان را به همراه دارد. همچنین برخی از افراد به آن حساسیت دارند. اگر به اختلال خونریزی مبتلا هستید یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید ، قبل از افزایش مصرف سیر با پزشک خود صحبت کنید. یک روش معمول برای استفاده از سیر ، فشار دادن چند حبه سیر تازه با پرس سیر ، سپس مخلوط آن با روغن زیتون بکر و کمی نمک است. این یک پانسمان سالم و فوق العاده راضی کننده است.