بادمجان ها که با نام بادمجان نیز شناخته می شوند ، از خانواده گیاهان شب بو هستند و در غذاهای مختلف در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.


اگرچه اغلب به عنوان یک سبزیجات در نظر گرفته می شوند ، اما از نظر فنی یک میوه هستند ، زیرا از یک گیاه گل دهنده رشد می کنند و حاوی دانه هستند.


انواع بسیاری وجود دارد که از نظر اندازه و رنگ متفاوت هستند. و گرچه بادمجان ها با پوست بنفش عمیق شایع هستند ، می توانند قرمز ، سبز یا حتی سیاه باشند (1 منبع معتبر).


بادمجان علاوه بر ایجاد یک ترکیب منحصر به فرد و عطر و طعم ملایم به دستور العمل ها ، یکسری از مزایای بالقوه سلامتی را به همراه دارد.


در این مقاله نگاهی عمیق به 7 فواید بادمجان برای سلامتی می اندازد.

king-of-vegetables-the-countless-benefits-of-eggplant-1543779097842.jpg


1. غنی از بسیاری از مواد مغذی


بادمجان ها یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی هستند ، به این معنی که حاوی مقدار کافی ویتامین ، مواد معدنی و فیبر در مقدار کمی کالری هستند.


یک فنجان (82 گرم) بادمجان خام حاوی مواد مغذی زیر است (2):


    کالری: 20

    کربوهیدرات: 5 گرم

    فیبر: 3 گرم

    پروتئین: 1 گرم

    منگنز: 10٪ از RDI

    فولات: 5٪ از RDI

    پتاسیم: 5٪ از RDI

    ویتامین K: 4٪ از RDI

    ویتامین C: 3٪ از RDI


بادمجان ها همچنین حاوی مقادیر کمی مواد مغذی دیگر از جمله نیاسین ، منیزیم و مس هستند.

2. سرشار از آنتی اکسیدان است
بادمجان ها علاوه بر داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی ، دارای تعداد زیادی آنتی اکسیدان هستند.
آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از بدن در برابر آسیب های ناشی از مواد مضر معروف به رادیکال های آزاد محافظت می کنند (منبع 3).
مطالعات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها می توانند از بسیاری از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و سرطان پیشگیری کنند (4 منبع معتبر ، منبع 5 معتبر).
بادمجان ها به ویژه سرشار از آنتوسیانین است ، نوعی رنگدانه با خواص آنتی اکسیدانی که مسئول رنگ پر جنب و جوش آنها است (6 منبع معتبر).
به طور خاص ، آنتوسیانین موجود در بادمجان ها به نام نازونین بسیار مفید است.
در حقیقت ، چندین آزمایش لوله آزمایش تأیید کرده است که در محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد مضر موثر است (7 منبع معتبر ، منبع 8 معتبر).

3. ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد
با توجه به محتوای آنتی اکسیدانی آنها ، برخی مطالعات نشان می دهد که بادمجان ها ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کنند.
در یک مطالعه ، به خرگوشهای دارای کلسترول بالا به مدت دو هفته روزانه 3/0 اونس (10 میلی لیتر) آب بادمجان داده شد.
در پایان مطالعه ، آنها دارای سطح پایین تری از کلسترول LDL و تری گلیسیرید بودند ، دو مارکر خون که می تواند منجر به افزایش خطر بیماری قلبی در هنگام بالا رفتن شود (9 منبع معتبر).
مطالعات دیگر نشان داده اند که بادمجان ها ممکن است اثر محافظتی بر قلب داشته باشند.
در یک مطالعه ، حیوانات به مدت 30 روز بادمجان خام یا کبابی تغذیه شدند. هر دو نوع عملکرد قلب را بهبود بخشیده و شدت حمله قلبی را کاهش می دهند (10 منبع معتبر).
گرچه این نتایج امیدوار کننده است ، اما توجه به این نکته مهم است که تحقیقات فعلی محدود به مطالعات حیوانات و آزمایش های آزمایشگاهی است. تحقیقات بیشتری برای ارزیابی تأثیر بادمجان ها بر سلامت قلب در انسان لازم است.

4- ممکن است کنترل قند خون را تقویت کند
افزودن بادمجان به رژیم غذایی ممکن است به شما در کنترل قند خون کمک کند.
این در درجه اول به این دلیل است که بادمجان ها دارای فیبر زیادی هستند که از طریق دستگاه گوارش دست نخورده عبور می کند (منبع 11).
فیبر می تواند با کاهش سرعت هضم و جذب قند در بدن ، قند خون را کاهش دهد. جذب کندتر سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و از افزایش سن و خرابی جلوگیری می کند (منبع 12).
تحقیقات دیگر نشان می دهد که پلی فنول ها یا ترکیبات گیاهی طبیعی موجود در غذاهایی مانند بادمجان ممکن است باعث کاهش جذب قند و افزایش ترشح انسولین شود که هر دو می توانند به کاهش قند خون کمک کنند (13 منبع معتبر).
یک مطالعه در لوله آزمایش عصاره های بادمجان غنی شده با پلی فنول را بررسی کرد. این نشان داد که آنها می توانند سطح آنزیم های خاصی را که بر جذب قند تأثیر می گذارند کاهش دهند و به کاهش قند خون کمک کنند (14 منبع معتبر).
بادمجان ها به خوبی در توصیه های رژیم غذایی فعلی برای کنترل دیابت قرار می گیرند ، که شامل یک رژیم غذایی با فیبر بالا و غنی از غلات و سبزیجات است (منبع 15).

5. می تواند به کاهش وزن کمک کند
بادمجان ها دارای فیبر زیاد و کالری کمی هستند و این مواد غذایی افزودنی عالی برای هر رژیم لاغری است.
فیبر به آرامی از طریق دستگاه گوارش حرکت می کند و می تواند باعث سیری و سیری شود ، کالری دریافتی را کاهش دهد (16 منبع معتبر).
هر فنجان (82 گرم) بادمجان خام حاوی 3 گرم فیبر و فقط 20 کالری است (2).
علاوه بر این ، بادمجان ها اغلب به عنوان جایگزینی با فیبر بالا و کم کالری برای مواد با کالری بالاتر در دستور العمل ها استفاده می شوند.

6. ممکن است دارای مزایای مبارزه با سرطان باشد
بادمجان حاوی چندین ماده است که در مبارزه با سلولهای سرطانی پتانسیل نشان می دهد.
به عنوان مثال ، سولاسودین رامنوزیل گلیکوزیدها (SRGs) نوعی ترکیب است که در برخی از گیاهان شب بو از جمله بادمجان یافت می شود.
برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اند که SRG می تواند باعث مرگ سلولهای سرطانی شود و همچنین ممکن است به کاهش عود انواع خاصی از سرطان کمک کند (17 منبع معتبر).
اگرچه تحقیقات در مورد این موضوع محدود است ، اما نشان داده شده است که SRG در صورت استفاده مستقیم بر روی پوست ، در برابر سرطان پوست م effectiveثر است (18 منبع معتبر ، منبع معتبر 19 ، 20).
علاوه بر این ، چندین مطالعه نشان داده است که مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات ، مانند بادمجان ، ممکن است از انواع خاصی از سرطان محافظت کند.
یک بررسی با بررسی تقریباً 200 مطالعه نشان داد که خوردن میوه و سبزیجات با محافظت در برابر سرطان لوزالمعده ، معده ، روده بزرگ ، مثانه ، دهانه رحم و پستان همراه است (منبع 21)
با این حال ، تحقیقات بیشتری برای تعیین چگونگی تأثیر ترکیبات موجود در بادمجان ها به طور خاص بر سرطان در انسان لازم است.

7. افزودن به رژیم غذایی بسیار آسان است
بادمجان فوق العاده همه کاره است و می تواند به راحتی در رژیم غذایی شما بگنجد.
می توان آن را پخت ، تفت داد ، کباب کرد یا تفت داد و با یک قطره چاشنی روغن زیتون و یک چاشنی سریع چاشنی از آن لذت برد.
همچنین می تواند به عنوان جایگزینی کم کالری برای بسیاری از مواد پرکالری استفاده شود.
این می تواند میزان کربوهیدرات و کالری دریافتی شما را کاهش دهد ، در حالی که فیبر و مواد مغذی وعده غذایی شما افزایش می یابد.